10.10.11-BIMK
Formålet med Thorlacius’ analysemodel er, at den skal kunne bruges som et analytisk udgangspunkt for en kommunikationsundersøgelse af, om afsenderens intentioner om formidling af følelser, holdninger, værdier eller andet er lykkedes, og til at give retningslinjer for undersøgelser af modtagerens faktiske oplevelse af kommunikationsproduktet.
11.10.11-BFPW
Appelformer er i retorikken betegnelsen for de tre former logos, etos og patos. De betegner tre forskellige midler til at overbevise tilhørere, og valget af appelform vil afhænge af emne og situation: Hvem er taleren? Hvem er tilhørerne? Hvad vil taleren overbevise tilhørerne om?
12.10.11-BIID
Antropologi er “læren om mennesket” og deres sociale og kulturelle forskelle og fællesskaber. Etnografi er studiet og skildringen af de enkelte kulturers tilpasning til naturens vilkår. Etnografi refererer i høj grad til det beskrivende element og kan derfor ses som et mere specifikt begreb end antropologi.
14.10.11-BFPW
N/A